راز تبهکاری‌ها قاضی قلابی در مشهد برملا شد + عکس اعمال قانون۱۷۲۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۷۰نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) ترافیک در محور‌های بزرگراهی مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) کشف خرس و ۴۷۴ پرنده قاچاق از داخل خودروی سمند بهترین جایگزین کشمش در آب دوغ خیار | فوت و فن خوشمزه شدن آب دوغ خیار مصرف پنیر باعث ضعف حافظه نمی‌شود! آغاز فرایند انتخاب بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه حبوبات و سبزی‌ها با بدن ما چه می‌کند؟ این افراد نباید لب به سرکه سیب بزنند | طبع سرکه سیب سرد است یا گرم؟ اهدای عضو به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) متهم به ۴۶ فقره سرقت پلاک خانه در مشهد دستگیر شد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) واژگونی قایق در ولایت ننگرهار افغانستان ۲۰ قربانی گرفت ویدئو | لحظه دستگیری سارق خودرو توسط مردم در تبریز افزایش آموزش‌های مهارتی به ساکنان حاشیه شهر در خراسان‌رضوی والدین هلی کوپتری و  فرزندان گلخانه‌ای چه ویژگی‌های دارند؟ یک‌سوم دانش‌آموزان خراسان‌رضوی زیر پوشش برنامه‌های اوقات فراغت قرار می‌گیرند
سرخط خبرها

موفقیت زنان سرپرست، در گروی خوداشتغال‌زایی است

  • کد خبر: ۷۶۲۱۵
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
موفقیت زنان سرپرست، در گروی خوداشتغال‌زایی است
موسسه گرامین با فراهم آوردن امکاناتی همچون سرمایه مقرون‌به‌صرفه و قابل دسترسی، آموزش اقتصادی و حمایت از سوی همکاران باتجربه قصد دارد افراد شرکت‌کننده در طرح‌های خود را توانمند سازد تا درآمد خود را افزایش دهند.
ریحانه صادقی | شهرآرانیوز؛ ماریا کارش را با فروختن غذا‌های سنتی مکزیکی، بیرون خانه‌اش در شهر لس آنجلس، و در هر آخر هفته آغاز کرد. غذا‌های او خیلی زود بین هم‌محلی‌هایش کلی طرف‌دار پیدا کردند و هرهفته صفی طویل از مشتری‌های علاقه‌مند پشت در خانه‌اش ایجاد می‌شد. همین شد که وقتی ماریا خبر بسته شدن یک رستوران کوچک محلی را شنید، مصمم شد از فرصت استفاده کند و آنجا را بخرد تا کسب‌وکار کوچک خود را راه بیندازد. او با صاحب رستوران صحبت کرد و قرار شد ترتیبی داده شود تا ماریا بتواند آن مکان را اجاره کند و پس از اینکه کسب‌وکارش به سوددهی رسید، آنجا را بخرد.
 
پیش از باز کردن این رستوران، کار اصلی ماریا فروختن لباس و زیورآلات در بیرون خانه‌اش بود و کار آشپزی و فروختن غذا را در کنار این کار انجام می‌داد. او در موقعیت خیلی خوبی نبود و مدام مجبور بود از دوستان و همسایه‌ها پول قرض بگیرد تا بتواند زندگی‌اش را بچرخاند، و بعد این پول‌ها را با بهره‌ای ده‌درصدی بازگرداند.
 
پس از خریدن رستوران، ماریا با موسسه گرامین آشنا شد. او توانست با کمک وام پنج‌هزاروپانصددلاری این مؤسسه، یک فریزر و چند صندلی برای رستوران کوچکش بخرد و سقف رستوران را تعمیر کند. او حالا در وضعیت مطلوبی قرار دارد و حتی توانسته است برای ۱۴ نفر نیز اشتغال‌زایی کند. این داستان یکی از هزاران زنی است که توانسته‌اند با دریافت کمکی کوچک، تغییری بزرگ در زندگی خود ایجاد کنند.
 
در ایالات متحده آمریکا، نیمی از زنان به بانک‌ها یا خدمات مالی اصلی دسترسی ندارند. بیش از یک نفر از هر ۸ زن و بیش از نیمی از فرزندان کم‌درآمد در خانواده‌هایی که سرپرست زن دارند، در فقر زندگی می‌کنند. زنانی که پایین‌تر از خط فقر تعیین‌شده از سوی دولت فدرال هستند، اغلب نظام اقتصادی متعارف و اصلی را دور از دسترس خود می‌یابند.
 
نزدیک به ۳۰ درصد از جمعیت مصرف‌کننده کم‌درآمد هیچ‌گونه تاریخچه کارت‌های اعتباری ندارند و کارآفرینان زن تنها ۴ درصد از کل وام‌های تعلق‌گرفته به کسب‌وکار‌های کوچک (یعنی یک مورد از هر ۲۳ وام) را دریافت می‌کنند. همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ و بحران اقتصادی ناشی از آن نیز تأثیر بیشتری بر زنان صاحب کسب‌وکار‌های کم‌درآمد داشته است.
 
به علت مشکلات فراوان زنان سرپرست خانوار مؤسسه گرامین در سال ۲۰۰۸ و با هدف کمک به گروه‌های بی‌بهره و آسیب‌دیده تشکیل شد. گروه‌هایی که با بیشترین محدودیت‌ها و موانع برای استقلال مالی روبه‌رو بوده اند.
 
گرامین با فراهم آوردن امکاناتی همچون سرمایه مقرون‌به‌صرفه و قابل دسترسی، آموزش اقتصادی و حمایت از سوی همکاران باتجربه قصد دارد افراد شرکت‌کننده در طرح‌های خود را توانمند سازد تا درآمد خود را افزایش دهند، به سیستم مالی متعارف وارد شوند و در جوامع خود اشتغال‌زایی کنند.
 
این مؤسسه که برنده نوبل صلح در سال ۲۰۰۶، محمد یونس، آن را بنیاد نهاده است، یک مؤسسه غیرانتفاعی سرمایه‌گذاری خرد (برای ارائه خدمات مالی به افراد کم‌درآمد) است. گرامین قصد دارد زنانی را که در فقر زندگی می‌کنند توانمند سازد تا بتوانند کسب‌وکار‌های کوچک خود را راه بیندازند و زندگی بهتری برای خود و خانواده‌شان بسازند.
 
این مؤسسه تاکنون بیش از یک میلیارد دلار نقدینگی برای بخش وام‌های اقتصادی خرد فراهم کرده و بیش از ۱۰۰ هزار زن کم‌درآمد را در طرح‌های خود مشارکت داده است. هم‌چنین با اذعان به پیوند‌های پنهان و ژرف میان امنیت مالی و سلامت جسمی و روانی، قصد دارد از طریق طرح Promatora برای اعضای خود دسترسی به آموزش‌های رایگان سلامت و غربال‌گری رایگان را فراهم آورد.


منابع:
https://www.fondationchanel.org/en/projects/access-to-micro-finance-and-small-business-support-for-low-income-women-entrepreneurs/
https://www.grameenamerica.org/
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->